Leia kiire vastus oma õiguslikule küsimusele valides huvitav teema või sisestades otsitav sõna otsingukasti. Rubriiki „Kiirelt kätte“ toimetab ja selle sisu kaasajastab Justiitsministeeriumi lepingupartner OÜ HUGO.
Tarbijavaidluste komisjoni (https://komisjon.ee/et) pädevuses on lahendada ainult tarbija ja kaupleja vahelisi lepingust tulenevaid vaidlusi, mida pooled ei ole eelnevalt suutnud omavahel lahendada.
Loe edasiTere Selline probleem, et sai ostetud kuumaõhupalli sõidu teenus firmalt Blue Sky Balloons OÜ eelmise aasta augustis, väärtuseks 600 EUR. https://ariregister.rik.ee/est/company/14022815/Blue-Sky-Balloons-O%C3%9C Sügisel olid ilmad kehvad ning lend lükkus selle aasta peale.
Loe edasiTere! Tekkis küsimus olukorra kohta, kus on minule menetluses määratud juhtimisõiguse 6 kuuks ära võtmine. Mul on täis load ning puuduvad eelmised rikkumised. Ise arvan, et juhilubade ära võtmine põhjendati aktiivse sissetuleku puudumise tõttu.
Loe edasiTervist! Tunnen huvi giidinduse vastu Tallinna Vanalinnas. Olen otsinud infot internetist ja riigiteatajast Turismiseaduse alt, kuid tulutult.
Loe edasiHow can I open a case file against a treder for bad service ? I got positive decision from Customer Dispute Committee that treder supposed to pay me a certain amount. But it been two month still i have not got any money from trader and they are not cooperating at all.
Loe edasiTere. Küsimus selline, kui on kohtuotsuse poolt kinnitatud riigist väljumise keeld 5ks aastaks, kas näiteks nädalaks ajaks poleks võimalik reisile minna, kriminaalhooldaja loal? Tänud vastamise eest!
Loe edasiTarbijavaidluste komisjoni (https://komisjon.ee/et) pädevuses on lahendada ainult tarbija ja kaupleja vahelisi lepingust tulenevaid vaidlusi, mida pooled ei ole eelnevalt suutnud omavahel lahendada.
Loe edasiKui pakute füüsilise isikuna oma nimel tasu eest kaupu või teenuseid ning kaupade müük või teenuste osutamine on Teile püsivaks tegevuseks, siis olete ettevõtja. Enne tegevuse alustamist peate registreerima enda füüsilisest isikust ettevõtjana äriregistris või asutama äriühingu.
Loe edasiTarbijavaidluste komisjoni otsus on soovitusliku iseloomuga ning selle peale ei saa esitada kaebust.
Loe edasiTarbijale müügi puhul on tarbija põhiliseks ootuseks, et müüdud asjal on kokkulepitud omadused ja seda saab kasutada sihtotstarbeliselt.
Ostjale üleantav asi peab vastama kõigile tingimustele, sealhulgas koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse, dokumentide ja pakendi osas.
Loe edasiKui kaup ei vasta kokkulepitud tingimustele, on tarbijal õigus esitada müüjale pretensioon nende puuduste suhtes, mis avalduvad asjal pretensiooni esitamise tähtaja ehk kahe aasta jooksul.
Loe edasiKauplejal on kohustus kauba/teenuse müümise korral anda ostjale maksmist tõendav dokument (ostutšekk, arve või muu nimetusega dokument), kus peavad olema märgitud vähemalt järgmised andmed:
Loe edasi
Tarbijakaitseseaduse kohaselt on tootjal kohustus anda:
Loe edasiKui kataloogist tellitud asi ei vasta kataloogis lubatud nõuetele või sellel ei ole omadusi, mida võiks tavaliselt sellise kauba puhul eeldada, on tarbijal õigus esitada selle kohta pretensioon kauba müüjale.
Loe edasiKa interneti kaudu müüdav kaup või teenus peavad vastama seadusega kehtestatud nõuetele, olema sihipärasel kasutamisel ohutud tarbija elule, tervisele ja varale ning selliste omadustega, mida tarbija tavaliselt õigustatult eeldab.
Loe edasiKui asi ei vasta lepingutingimustele, võib tarbija nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist, kui see on võimalik ja sellega ei põhjustata müüjale võrreldes teiste õiguskaitsevahendite kasutamisega ebamõistlikke kulusid või põhjendamatuid ebamugavusi.
Loe edasiEnne kui reisija sõlmib pakettreisilepingu või teeb selleks siduva pakkumise, on reisikorraldaja ja juhul, kui pakettreisilepingu sõlmimist pakutakse vahendaja kaudu, siis ka vahendaja kohustatud esitama reisijale asjakohase standardinfo teabelehe ning järgneva teabe, kui see on konkreetse pakettreisi korral asjakoh
Loe edasiLennu hilinemise korral on reisijal õigus hoolitsusele, kui hilinemine kestab:
Loe edasiTarbijakaitseseaduses sätestatud tarbija kaebuste lahendamise üldine kord nõuab, et enne kaebuse esitamist tarbijakaitseametile tuleb esmalt esitada pretensioon kauplejale ning oodata ära viimase vastus.
Loe edasi