Kahju tekitamine

Kahju tekitamine

Pretensiooni esitamine

Tere , küsimus seoses korteri ülevõtmisega . Olin üüriline korteris , mis sai müüdud. Nüüd uus omanik süüdistab mind kahju tekitamises pesumasinale . Väidab, et ma kahjustasun pesumasinat, mida ma isegi ei kasutanud ega ei teagi kas ta oli üldse töökorras , kui mina sinna sisse kolisin . Vana omanikuga sai tehtud lepingusse märge , et keldrisse ( kuiv , soe ) saab tõstetud nii pesumasin kui ka pliit , viimase seisukorda ma samuti ei tea , ei kasutanud . Ma ei leia , et ma kahjustasin pesumasinat millel pidi olema hallitus .

Tere

Täname pöördumast! 

Võite teha ekspertiisi tehniku juures, millal ja millest tekkis kahjustus, millal viimati masinat kasutati. Kui tal puuduvad tõendid, et just teie süüdi, siis ta ei saa midagi nõuda. Praegu on "sõna sõna vastu".

Lugupidamisega
 

Vastatud:
06.03.2024

Määratud karistuse muutmine

Määratud karistuse muutmine

Pretensiooni esitamine

Tere! Tekkis küsimus olukorra kohta, kus on minule menetluses määratud juhtimisõiguse 6 kuuks ära võtmine. Mul on täis load ning puuduvad eelmised rikkumised. Ise arvan, et juhilubade ära võtmine põhjendati aktiivse sissetuleku puudumise tõttu. Tahtsin täpsemalt küsida, kas seda hetkest karistust on võimalik kuidagi asendada minu olukorras rahalise trahviga või pigem mitte? Mul on võimalus trahvid ära maksta vanemate abiga, nendega on räägitud ning kokkulepitud.

Kahjuks ei ole foorumi keskkonnas ilma kõiki asjaolusid teadmata võimalik anda hinnangut määratud karistuse põhjustele. Samuti ei ole võimalik asuda seisukohale, kas määratud karistust on võimalik muuta. Teatud juhtudel võib olla võimalik määratud karistust muuta otsusele vaiet esitades. Selle perspektiivikuse hindamiseks soovitan aga pöörduda individuaalsele nõustamisele. Samas tuleb silmas pidada, et karistuse määrab menetleja lähtudes rikkumisest ja konkreetse rikkumise eest ette nähtud karistuse regulatsioonist. 

Vastatud:
21.06.2023

Millise aja jooksul peab kaupleja tarbija poolt kauba puuduse suhtes esitatud pretensiooni läbi vaatama ning kuidas tuleb pretensioon esitada?

Millise aja jooksul peab kaupleja tarbija poolt kauba puuduse suhtes esitatud pretensiooni läbi vaatama ning kuidas tuleb pretensioon esitada?

Millised nõuded kehtivad ostetud asja parandamise või vahetamise suhtes?

Millised nõuded kehtivad ostetud asja parandamise või vahetamise suhtes?

Kui asi ei vasta lepingutingimustele, võib tarbija nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist, kui see on võimalik ja sellega ei põhjustata müüjale võrreldes teiste õiguskaitsevahendite kasutamisega ebamõistlikke kulusid või põhjendamatuid ebamugavusi. Arvestama peab muu hulgas ka asja väärtust, lepingutingimustele mittevastavuse olulisust ning tarbija võimalust saada lepingutingimustele vastav asi oluliste ebamugavusteta mujalt.

Kontrollitud:

Mis on ostu tõendav dokument ning millised nõuded selle suhtes kehtivad?

Mis on ostu tõendav dokument ning millised nõuded selle suhtes kehtivad?

Kauplejal on kohustus kauba/teenuse müümise korral anda ostjale  maksmist tõendav dokument (ostutšekk, arve või muu nimetusega dokument), kus peavad olema märgitud vähemalt järgmised andmed:

 

  1. kaupleja nimi või ärinimi ja tegevuskoha aadress;
  2. müügikuupäev;
  3. iga kauba või teenuse hind ja tasutud summa.

 

Kaupleja tegevuskohaks on hulgikaubandus-, jaekaubandus-, toitlustus- või teenindusettevõtte koosseisu kuuluv kaupleja müügikoht.

Kontrollitud:

Millise aja jooksul kehtib kaubale või teenusele seadusest tulenev pretensiooni esitamise õigus?

Millise aja jooksul kehtib kaubale või teenusele seadusest tulenev pretensiooni esitamise õigus?

Kui kaup ei vasta kokkulepitud tingimustele, on tarbijal õigus esitada müüjale pretensioon nende puuduste suhtes, mis avalduvad asjal pretensiooni esitamise tähtaja ehk kahe aasta jooksul.

Võlaõigusseaduse müügilepingu sätete kohaselt eeldatakse, et kui asjapuudus ilmnes esimese kuue kuu jooksul, siis oli see olemas juba asja üleandmise hetkel tarbijale, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega.

Kontrollitud:

Millistele nõuetele peab vastama tarbijale müüdav asi?

Millistele nõuetele peab vastama tarbijale müüdav asi?

Tarbijale müügi puhul on tarbija põhiliseks ootuseks, et müüdud asjal on kokkulepitud omadused ja seda saab kasutada sihtotstarbeliselt.

Ostjale üleantav asi peab vastama kõigile tingimustele, sealhulgas koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse, dokumentide ja pakendi osas.

Asi peab olema kasutatav selleks otstarbeks, milleks seda tavaliselt kasutatakse. Nii peab akutrell võimaldama aukude puurimist, pesumasin pesu puhtaks pesema jne.

Kaup peab sihipärasel kasutamisel olema ohutu ka tarbija elule, tervisele ja varale. .

Kontrollitud: