Tere, Lühikirjeldus teemast. Küsimus on seotud arvuti ostuga. Ostetud arvuti ei vasta osaliselt spetsifikatsioonile. Kuna ost on firmade vaheline, siis selle tehingu puhul on ilmselt rakendatav VÕS. P OÜ ostis umbes nädal tagasi süleaarvuti, tehti müügipakkumine. Müüjaks oli K AS. Pärast ostu selgus, et spetsifikatsioonis olev töötundide arv on lubatud 11,2h asemel ca 3,5h . See parameeter, tundide arv, on meie jaoks väga oluline, oleks leppinud ka 7 tunniga aga mitte 3,5h. Kuidas edasi? Oleme vahetanud mitmeid kirju ning tulemuseks on keeldumine. nad ei soovi vahetamada, raha tagastada või võrdväärse arvuti asendamiseks. Nende väitel on arvuti korras mida nad "tõestavad" valedel alustel. Nende koostööpartner mõõtis ära selle arvuti aku korrasoleku ja see vastas spetsifikatsioonile. Meie väide oli, et kui tootja andis selle aku puhul kuni 11,2 h tööaega, siis meie poolt mõõdetud tööaeg 3,5h ei vasta ei spetsifikatsioonile kui ka meie ootustele. Mitte keegi pole meile öeldud mitu tundi see arvuti aku pealt tööab. Meie kirjavahetus selles osas on olemas. Kuidas edasi? Palume selleks abi.
Asja müügilepinguga kohustub müüja andma ostjale üle olemasoleva, valmistatava või müüja poolt tulevikus omandatava asja ning tegema võimalikuks omandi ülemineku ostjale, ostja aga kohustub müüjale tasuma asja ostuhinna rahas ja võtma asja vastu. Ostjale üleantav asi peab vastama lepingutingimustele, eelkõige koguse, kvaliteedi, liigi, kirjelduse ja pakendi osas. Asi ei vasta muu hulgas lepingutingimustele, kui asjal ei ole kokkulepitud omadusi. Ostja peab teatama asja lepingutingimustele mittevastavusest müüjale mõistliku aja jooksul pärast seda, kui ta asja lepingutingimustele mittevastavusest teada sai või pidi teada saama.
Oma majandus- või kutsetegevuses müügilepingu sõlminud ostja peab lepingule mittevastavust sellest teatamisel piisavalt täpselt kirjeldama. Kui ostja ei teata müüjale lepingutingimustele mittevastavusest õigeaegselt või ei kirjelda oma majandus- või kutsetegevuses sõlmitud lepingu puhul asja lepingutingimustele mittevastavust piisavalt täpselt, ei või ostja asja lepingutingimustele mittevastavusele tugineda. Kui teatamata jätmine on mõistlikult vabandatav, võib ostja siiski lepingutingimustele mittevastavusele tuginedes alandada ostuhinda või nõuda, et müüja hüvitaks tekitatud kahju, välja arvatud saamata jäänud tulu.
Kui asi ei vasta lepingutingimustele, võib ostja nõuda müüjalt asja parandamist või asendamist, kui see on võimalik ja sellega ei põhjustata müüjale võrreldes teiste õiguskaitsevahendite kasutamisega ebamõistlikke kulusid või põhjendamatuid ebamugavusi, arvestades muu hulgas asja väärtust, lepingutingimustele mittevastavuse olulisust ning ostja võimalust saada lepingutingimustele vastav asi oluliste ebamugavusteta mujalt. Müüja võib parandamise asemel asendada asja lepingutingimustele vastava asjaga. Kui müüja asendab puudusega asja lepingutingimustele vastava asjaga, võib ta nõuda ostjalt puudusega asja tagastamist.
Müüja vastutuse erisused müügi puhul näidise, kirjelduse või mudeli järgi. Näidise, kirjelduse või mudeli järgi müügi puhul eeldatakse, et näidis, kirjeldus või mudel on asja lepingutingimustele vastavuse hindamise ainus kriteerium. Sel juhul annab kõrvalekalle näidisest, kirjeldusest või mudelist ostjale õiguse lepingust taganeda või kasutada muid õigusi, mis tulenevad asja lepingutingimustele mittevastavusest.
Kuna Te asja mittevastavusest olete uba teada andnud, tuleks nüüd esitada müüjale avaldus lepingust taganemiseks.