Erivajadusega lapse koormus

Tere! Püüdsin emana iseseisvalt leida vastust küsimusele, mis puudutab mu raske puudega (ATH, autism) 9-aastase poja, kellele rakendatakse lapsevanema kirjaliku sooviavalduse alusel Rajaleidja eritoe otsust elukohajärgses põhikoolis tunniplaani osas, ent otsingud ei andnud oodatavat tulemust. Taust: Laps õpib klassist enamasti eraldi, individuaalselt. Osaliselt ja lihtsamad ained on koos klassiga, näiteks kunst, käsitöö. Kui õpilasel on neljapäeval koolis 5 tundi, millest kolm viimast on keeletunnid (eesti keel, eesti keel, inglise keel) kuivõrd õige lahendus see on? Pole oma mõtetes kindel, ent kas 3 keeletundi võib järjest olla? Maksimaalne tundide arv nädalas on esimeses kooliastmes 3 klassis 25 nagu selgus Riigiteatajat iseseisvalt uurides. Pärast koolivaheaega on lapsel alates 28.10.24 nädalas kokku 25 õppetundi. Kas seda võib pidada raske puudega lapsele liiga intensiivseks koormuseks ning mõistlik oleks kaaluda õppetundide arvu vähendamist nädalas? Akadeemiliselt on võimekas, ent psühho-emotsionaalselt tasakaalutu ning rahutu, esinevad olulised keskendumisraskused õppetöös. Kas ehk oleks mulle võimalik jätta teemaga seonduvaid õigeid Riigiteataja allikaid ning vastata mu küsimustele. Haridus-ja Teadusministeeriumi järelevalve osakonda arupärimist hetkel vajalikuks ei pea, soovin tõsta iseenda teadlikkust. Ette tänades! Lugupidamisega, J

Kuna erivajadus on igal lapsel individuaalne, ei ole seadusandjal võimalik kindlat koormust ja tundide arvu ette määrata. Kui Rajaleidja on määranud lapsele eritoe, on tõenäoliselt nende antud soovitused seal kirjas. Ka on Rajaleidaj veebilehel olemas mitmeid juhendmaterjale, kuidas saab last toetada ja kellega tuleks mida arutada. Teie poja vanusele lapsele vajaliku tähelepanu hoidmise ja keskendumise toe pakkumise kohta saab lugeda https://rajaleidja.ee/wp-content/uploads/2020/04/T2helepanu_7-12_v4.pdf

Vastatud:
28.10.2024