Naaber uputab

Tere. 2 korruse korteriomandi omanik uputab esimese korruse korteriomandit, habemega lugu aastast 1998. Aastast 2006 hakkasin lõpuks esitama kindlustusele teateid uputamise kohta. Krt.ühistu on teadlik olukorrast aga ei võta midagi ette vaid käsib minul teha 2 korruse vannitoas remont. Viimane uputamine leidis aset 30.03.2024. Minu toa remondi ajal selgus, et seina on tekkinud hallitus. Probleem takistab ja vähendab minu korteriomandi väärtust müügi hetkel. Olen esitanud korra selle küsimuse, aga sellel hetkel ei olnud minu käsutuses allolevat linki. Leidsin alloleva lingi, mille kohta palun selgitust ehk siis inimese keelde tõlget. Paneelmaja 84 korteriga, puhul ei ole mõtet rääkida kõikide kort.omanike nõusolekust. Küsimus lisaks: kas krt.ühistu haldur,juhatuse liige peab vastama kort.omaniku kirjale ja kui kiiresti? Ja kui mitte ühelegi kirjale aastakümnete jooksul pole vastatud mida siis ette võtta? Juhatuse liige on vahetatud, seis muutusteta. Tänan. https://issuu.com/ekyl/docs/riigikohtu_lahendid_2021/s/14695702

Teie viidatud link käsitleb olukorda, kus kahju on tekkinud kaasomandi esemest, näiteks veetoru, keskküttesüsteem vms veega täidetud süsteem, mida ei saa eemaldada ilma kogu süsteemi ja teiste korterita tavapärast kasutust kahjustamata. Sellisel juhul on vastutav korteriühistu ja nõude saab esitada korteriühistu vastu. Kui aga kahju on tekkinud naabri vastutusalas olevast paigaldisest nagu lekkiv kraan, purunenud survevoolik, mittetoimiv valamu ülevool vms, saate nõude esitada ikkagi vaid korteriomaniku vastu. 

Kas korteriomaniku kirjale tuleb vastata, sõltub kirja sisust. Kui tegemist on näiteks nõudega teabe saamiseks või dokumentidega tutvumise võimaldamiseks, tuleb sellele vastata nelja nädala jooksul. Kui tegemist on informatiivse kirjaga ei sätesta seadus sellele vastamise korda. 

Vastatud:
09.05.2024