Kui üks ettevõtte asutaja on surnud
Tere, vajaksin natuke juriidilist suunamist väikefirma dokumentide korrektseks tegemisel. Nimelt: 1) ettevõte sai asutatud rahalist sissemakset tegemata, sissemakseks kasutasime kahte arvet, mille järgi ostsime teiselt ettevõttelt kaupa, mida saaksime siis antud ettevõtte alt müüa. need arved said tasutud ettevõtte asutajate poolt, ehk siis selle asemel, et oleksime teinud asutamisel sissemakse, maksime kinni vastavas väärtuses arveid. Nüüd aga tuleks see samm kuidagi juriidiliselt korrektseks ajada, et raamatupidamine saaks sellest reast lahti ja äriregistris saaks sissemakse samm registreeritud. 2) See ettevõte sai asutatud 2 inimese poolt, kellest üks on kahjuks tänaseks meie seast lahkunud. surmatunnistuse registreerimisel rahvastikuregistris eemaldati see isik automaatselt juhatusest, aga kuidas näeb välja protsess, mis on seotud tema osalusega ettevõttes? Ilmselt peame muutma ka meie põhikirja? Kuna nüüd olen juhatuses ainult mina, kas ma saan siis juhatuse koosoleku protokolli teha üksi või on siinjuures veel mingeid nüanse, mida peaksin teadma?
Kui ettevõtte osanik on surnud, kuulub tema osa ettevõttest pärijaile. Kui pärijaid on mitu ja pärandvara on jagamata, kõigile ühiselt. Põhikirja muuta üksinda kindlasti ei saa, see ei kuulu juhatuse kompetentsi, selleks on vaja teise osaniku pärijaid. Juhatuse ülesanne on osanike otsuse alusel ettevõtet juhtida, et muud. Otsustused tuleb aga teha osanikel.
Soovitan võtta ühendust lahkunud osaniku pärijatega ja tekkinud olukord läbi arutada. Kuidas sissemaksu õigeks saada, soovitan konsulteerida Teie raamatupidajaga. Kahjuks ei ole foorumis võimalik kõigi asjaolusid täpsustada ja vastuses arvesse võtta.