Töö tegemise tingimused
Tere! Kuidas on reguleeritud seaduses asutuse sisene rotatsioon?Kas asutuse direktoril on õigus suusõnaliselt öelda, et sina töötad alates nt.1.03 seal üksuses, sina seal ja jne. Kui töötaja ei soovi asuda tööle sinna, kuhu saadetud, mida ta saab teha enda kaitsmiseks ja mitte sinna tööle asuda? Millised argumendid üldse on võimalikud keeldumiseks ja kas on õigus keelduda? Asutuses töötab 16 samaväärsel ametipostil olevat isikut, kuid rotatsioon puudutab väga sageli ainult mind, samuti olen selle eest, kui direktorile vastu tulnud, saanud ka karistada käskkirjaga, mille alusel jään alati ilma ka preemiast.
Töö tegemine toimub töölepingu alusel, millega on lepitud kokku mõlema poole õigused ja kohustused suhtes. Tööandjad on töölepingut sõlmides kohustatud teavitama töötajaid töösuhte olulistest aspektidest, milles saavutatud kokkulepped kajastuvad a töölepingus. Sellisteks aspektideks on: tööülesannete kirjeldus, töö eest makstav tasu, tööaeg, puhkeaeg ja töö tegemise koht.
Seega on nii ametiülesanded, töö tegemise koht kui muud olulised tingimused kokku lepitud töölepingus või selle lahutamatuks osaks olevas lisas, mõlema poole poolt heaks kiidetud ja allkirjastatud ja muuta saab neid uut kirjalikku kokkulepet sõlmides. Kindlasti ei sa töölepingu tingimusi ühepoolselt muuta vaid teist isikut teavitades, olgu selleks teavitajaks siis direktor või keegi muu. Kui ettepanek muudatuseks on tehtud ja teine pool sellega ei nõustu, tuleb võimaldada töösuhte jätkumisel kokku pepitud tingimustel, välja arvatud kui see ei ole võimalik (ametikoht kaob).