Tarbija taganemisõigus ja maine kahjustamine

Tere! Oman väikest riidebutiiki, mille tegevus toimub interneti teel. Toimus tehing, kus Ostja ostis kaks toodet. Paki kättesaades toode nr 1 talle siiski ei sobinud. Ostja soovis toodet tagastada, kuna toode ei vastanud tema sõnul kirjeldusele. Mõned päevad hiljem vastasin, et toode vastab kenasti kirjeldusele. Kuna tagastusoov oli tehtud, saatsin info kuhu ja kuidas tagastada, seljuures loetlesin üles ka tagastustingimused. Ostja tagastas paki. Kuna 14 päevane tagasikande tegemise aeg sai täis ja üks päeva läks ka üle, tegin tagasikande ilma paki sisu kontrollimata. Peale tagasikande tegemist, sain Ostjalt kirja, et ta tagastas ka toote nr 2, kuna ei soovi tehinguid teha müüga “kellel on koguaeg õigus” ja soovib tagasikannet ka toote nr 2 eest. Vastasin, et toote tagastamiseks tuleb esitada tagastuseoov või täita tagastusavaldus. Antud juhul, ei olnud ma eelnevalt kursis, et Ostja toote nr 2 tagastada soovib ja ka tagastas. Mainin, et selleks hetkeks, kui antud vestlus toimus, oli Ostjal paki kättesaamisest möödas rohkem, kui 14 päeva. Kuna Ostja oli konfliktne, olin nõus teema lõpetamiseks tagastuse tegema. Sel korral avasin ka paki, et mõlemad tooted igaksjuhuks üle vaadata. Suur oli aga minu üllatus, kui pakki avades tundsime väga suurt pesuvahendi lõhna. Toodet kontrollides avastasin, et tootel puudusid originaalsildid ja pakend, mis olid toodet saates olemas. Andsin sellest Ostjale teada, et antud toodet on kasutatud ning tagasikannet me sellisele tootele ei tee, sest toode on kasutatud, siltideta, ning puudub ka pakend, mis algselt saates olemas olid. Lahendusena pakkusin, et Ostja saab tulla tootele järgi meie kontorisse. Kokkuleppel võime postikulu hüvitamisel toote ka uuesti postitada. Selle peale sain vastu väga ründava kirja, kus lõpus ähvardati nii Tarbijakaitsega, kui ka sotsiaalmeedias avaliku postitus tegemisega. Vastasin, et tugev pesuvahendi lõhn viitab selgelt toote kasutamisele, lisaks siltide ja pakendi puudumine. Ma ei soovi antud teemal vaielda, ning tagastan Ostjale toote oma kuludega. Antud Ostja tausta uurides selgus, et tegemist on väga aktiivse negatiivse tagasiside jätjaga. Olen enam, kui kindel, et antud postitus nii minu, kui ka minu ettevõtte suunas tuleb. Ma ei soovi Ostjaga kindlasti avalikult tsirkust tegema hakata. Millised on minu õigused ja võimalused antud isiku suhtes ametlik käik asjale anda? 

Tarbija taganemisõigus sõltub sellest, kas Teie müüjana teavitasite ostjat tema õigusest internetist tellitud kauba ostu-müügilepingust 14 päeva jooksul taganeda. Kui kaupleja pole ostjat teavitanud õigusest lepingust 14 päeva jooksul taganeda, võib internetis sõlmitud lepingust taganeda 12 kuu + 14 päeva jooksul alates toote kättesaamisest.Tagastamisele kuuluva asja halvenemise korral vastutab tarbija asja kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest juhul, kui ta on asja kasutanud muul viisil, kui on vaja asja olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks. Et veenduda asja olemuses, omadustes ja toimimises, peaks tarbija käsitsema ja kasutama asja üksnes nii, nagu tal lubataks tavapäraselt seda teha poes. Tarbija aga ei vastuta asja väärtuse vähenemise eest juhul, kui ettevõtja ei ole lepingueelselt juhtinud tarbija tähelepanu taganemisõiguse olemasolule.

Ka laimu ja ebakohaste väärtushinnangute avaldamise eest saab end kaitsta, saab esitada nõude mainet ja head nime kahjustava tegevuse koheseks lõpetamiseks ja nõuda rahalist hüvitist tekkinud mainekahju eest, näiteks klientide vähenemisest tekkinud käibelangus, mis on põhjuslikus seoses laimaja tegevusega. Nõude saab esitada ka kohtusse.

 

 

 

 

 

Vastatud:
04.04.2024