детское пособие 2

Правила форума
Дигитальный архив сайта Juristaitab включает в себя ответы юристов на вопросы начиная с 2011.года до 15.05.2023. года.
Внимание! Содержание архива не обновляется. В связи с этим, возможно, следует ознакомиться с актуальной информацией.

Подробнее об обработке персональных данных можете почитать здесь.
Ответить

детское пособие 2

28 май 2016, 13:33

Как я уже писал у меня есть ребёнок, который родился в России и имеет 2 гражданства (гражданство России по маме и гражданство Эстонии по мне), прописан ребёнок как в России так и у меня в Эстонии,живём на 2 страны,так как жилищные условия не позволяют постоянно проживать в Эстонии.На мой запрос,получать на ребёнка ежемесячное детское пособие (50 евро) в соц.департаменте ответили,что надо предоставить документ, что мы отказались и не получаем детское пособие в России. Мы отказались от пособия в России и такой документ предоставили,но в итоге получили ответ ОТКАЗАНО. Отношения у нас не зарегистрированы, живём гражданским браком. Фамилия у ребёнка моя.Пояснение к отказу,было следующее:

OTSUS
Jõgeval 27.05.2016 nr 16269
...... lapsetoetuse mittemääramine
Sotsiaalkindlustusamet vaatas läbi ///////// esitatud taotluse lapsetoetuse määramiseks, lisadokumendid ning registrijärgsed andmed.
RESOLUTSIOON:
Juhindudes riiklike peretoetuste seaduse (RPTS) § 2 lõike 1 punkist 1, § 2 lõikest 2 ja § 19 lõike 3 punktist 1 otsustas Sotsiaalkindlustusamet mitte määrata/////// lapsetoetust lapse //////// kasvatamiseks.
EDASIKAEBAMISE KORD:
Otsusega mittenõustumise korral on õigus esitada vaie Sotsiaalkindlustusametile aadressil Endla 8, 15092 Tallinn või digitaalselt allkirjastatult e-posti aadressil info@sotsiaalkindlustusamet.ee 30 päeva jooksul, arvates päevast, millal isik vaidlustatavast otsusest teada sai või oleks pidanud teada saama. Vaidemenetlus toimub haldusmenetluse seaduse 5. peatükis ettenähtud korras.
Asjaolud ja õiguslik alus:
////////, elukoht rahvastikuregistri andmetel ////////////, esitas 17.04.2016 portaali eesti.ee kaudu Sotsiaalkindlustusametile taotluse lapsetoetuse määramiseks lapse //////////// kasvatamisega ja lisadokumendina tõendi Venemaa Föderatsioonist peretoetuse maksmise lõpetamise kohta /////////////alates 01.04.2016.
////////// esitas eelnevalt (07.11.2015) Sotsiaalkindlustusametile portaali eesti.ee kaudu taotluse, milles palus määrata lapsetoetus ///////// kasvatamiseks. Sellele taotlusele tegi Sotsiaalkindlustusamet 18.02.2016 kogutud tõendite põhjal lapsetoetuse mittemääramise otsuse nr 5974.
/////////// elukoht rahvastikuregistri andmetel oli kuni 05.12.2015 ///////// Pskovskaja obl., Venemaa. Alates 06.12.2015 on///////// rahvastikuregistrijärgne elukoht //////////, Tartu linn. Lapse ema //////// (sünd. 23.06.1981) kohta rahvastikuregistris andmed puuduvad.
Sotsiaalkindlustusamet edastas Politsei-ja Piirivalveametile ja Tartu Linnavalitsusele järelepärimised, selgitamaks kas pere elab alaliselt Eestis.
Tartu Linnavalitsuse Sotsiaal- ja Tervishoiuosakonna 24.05.2016 saabunud vastuses teatatakse, et lastekaitse spetsialist külastas korduvalt Leonid Stanitski registrijärgset elukohta. Kodukülastusel, mis toimus 08.02.2016, oli kodus //////. Isik avaldas, et elab aadressil ///////, Tartu koos oma 17-aastase tütre ///////, elukaaslase ////// ja
ühise lapse ///////. /////// sõnul olid /////////sõitnud Tallinna, kuid pidid juba järgmisel päeval tagasi olema.
Lastekaitse spetsialisti hinnangul puudusid korteris väikelapsele vajalikud esemed nagu voodi,
vanker, mänguasjad, hügieenivahendid. ////////// sõnul on nende perearst dr. Plaks ja
lapsega käiakse arsti vastuvõtul igakuiselt.
Politsei-ja Piirivalveameti käsutuses olevast piirikontrolli andmekogust saadeti 04.05.2016
andmed//////// ja /////// piiriületuste kohta. Andmetest nähtub, et ///////
ja //////// on Eesti riigipiiri ületanud, kuid Eestis viibimised on olnud
lühiajalised, s.o saabumine Eestisse ja lahkumine Eestist on üksikutel kordadel kuus.
Tartu Linnavalitsuse Sotsiaal- ja Tervishoiuosakonna 24.05.2016 saabunud vastust ja Politsei-ja
Piirivalveameti käsutuses olevast piirikontrolli andmekogust 04.05.2016 saadud andmeid
võrreldes selgusid vastuolud. Tartu Linnavalitsuse Sotsiaal- ja Tervishoiuosakonna lastekaitse
spetsialisti 08.02.2016 koduvisiidi ajal selgitas /////////, et //////// viibib koos
emaga Tallinnas. Politsei-ja Piirivalveameti poolt antud andmetest selgub, et ///////
ja ////////// on Eesti riigipiiri ületanud ja Eestisse saabunud 09.02.2016.
RPTS § 1 lõikest 1 tulenevalt on riiklike peretoetuste seaduse eesmärk tagada lastega peredele
laste hooldamise, kasvatamise ja õppimisega seotud kulutuste osaline hüvitamine. Üksnes Eestis
elaval perekonnal on õigus saada perehüvitisi Eesti riigisiseste õigusaktide alusel.
RPTS § 2 lõike 1 punkt 1 sätestab, et peretoetusi määratakse ja makstakse Eesti alalisele
elanikule.
Välismaalaste seaduse § 6 sätestab, et Eestis püsiv elamine käesoleva seaduse tähenduses on
Eesti kodaniku või Eesti elamisluba või elamisõigust omava välismaalase Eestis viibimine
vähemalt 183 päeva aasta jooksul.
RPTS § 2 lõige 2 sätestab, et peretoetustele on õigus Eestis elavatel perekonnaliikmetel ja
välismaal õppimise tõttu perest eemalviibivatel lastel.
RPTS § 19 lõike 3 punkti 1 kohaselt ei arvata peretoetuste suuruse kindlakstegemisel peretoetusi
taotleva vanema pere koosseisu last, kes elab lahus elava vanema, vanema abikaasa või
kasuvanema juures.
RPTS § 22 lõige 1 sätestab, et peretoetuste määramise või sellest keeldumise otsustab
Sotsiaalkindlustusamet. Peretoetused määratakse toetuste taotlejale, kes vastab käesolevas
seaduses sätestatud tingimustele.
RPTS § 23 sätestab, et peretoetusi ei määrata, kui peretoetuste saamiseks kehtestatud
tingimused ei ole täidetud.
Nimetatud sätetest tulenevalt on peretoetuste määramise ja maksmise eelduseks tingimus, et nii
vanem kui ka laps peavad elama Eestis.
Sotsiaalkindlustusamet on seisukohal, et kuna asjaolud võrreldes 18.02.2016 tehtud otsuses nr
5974 välja toodud põhjendustega ei ole muutunud ja ei ole piisavalt tõendatud ////////
elamine Eestis alaliselt, siis puudub seaduslik alus määrata //////// lapsetoetus lapse
//////// kasvatamiseks.
(allkirjastatud digitaalselt)
Kaidi Herman
peaspetsialist
perehüvitiste üksus

Вопрос такой,есть ли смысл писать жалобу чтоб получать эти 50 евро и могли бы вы в этом помочь или ничего нельзя сделать!?
P.S.Дело даже не столько в деньгах,просто обидно,что платишь налоги,а в ответ не видишь ни какой помощи,а видишь предвзятое отношение.

Re: детское пособие 2

30 май 2016, 18:19

Департамент социального обеспечения, отказывая в назначении пособия сослался на то, что не представлено достаточно доказательств, что семья проживает в Эстонии. Если не удастся доказать, что ребенок и хотя бы один из родителей проживают в Эстонии более 183 дней в календарном году, то пособие не назначат, правовые обоснования на этот счет приведены в решении департамента социальных верно.

Поэтому надо обратиться к практикующим адвокатам или юристам и определить доказательства, какими можно доказать это фактическое обстоятельство (пребывание в Эстонии более 183 дней в году). По результатом этого исследования можно определить, стоит ли обжаловать решение департамента социального обеспечения.

Целями нашей программы не предусмотрено оказание правовой помощи по конкретным делам, поэтому Вам надо обратиться к практикующим адвокатам или юристам.


Sergei Tšurkin.

Ответить