Krundi ost.

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Krundi ost.

22 Mär 2011, 11:46

Tere. Elan Tartu linna lähedal alevikus, mida läbib nn.vana-Tartu maantee.Maantee veer on mõlemal pool umbes 10 m lai ja siis on kõrge tihe kuusehekk.Selle kuuseheki taga on eramud.Maantee veer nende kinnistute hulka ei kuulu.Minu kinnistu koos elamuga on heki taga viimane.Hekk ei lõpe koos minu krundiga ,vaid läheb edasi üle majaesise tee umbes 25 m.Minu kinnistu vastas (selle 25 m -se heki kõrval) on puurkaev, mille san.kaitsetsooni ja teeveeri olen 15 a. hooldanud.Sellel suvel peame ühinema Tartu linna veevärgiga ja vald sulgeb kaevu ning jagab selle san.kaitse tsooni kaheks elamueh.krundiks.See krunt , mille vastu mina huvi tunnen ,on valla poolt planeeritud nii ,et umbes 3/5 jääb ühele poole ja 2/5 teisele poole kõrget kuusekekki (nii et see 2/5 on teeveer). Kas vald toimis krundi planeerimisel õigesti? Ma ei soovi osta teeveert.Teeveert, mis on kõigi teiste kinnistutest väljas.Hinda vald keeldus veel ütlemast,kuid ma arven, et see on turuhind.Ja veelkord: kas vald toimib õigesti ja mida teha?

Re: Krundi ost.

26 Mär 2011, 14:53

Esiteks, kui vald hakkab kinnistut müüma, peab vald kindlasti lähtuma antud asukoha keskmisest turuhinnast.
Vastavalt Tartu valla ehitusmäärusele on valla planeerimisalane tegevus avalik, tagamaks huvitatud isikute õigeaegne informeeritus ja võimalus kaitsta oma huvisid. Projekteerimis- ja ehitustegevus vallas võib toimuda ainult volikogu poolt kehtestatud planeeringute alusel. Planeeringud põhinevad ühiskondlikul kokkuleppel, mille aluseks on planeeringute avalikkus. Antud üldplaneeringu eskiis pannakse vallamajas välja avalikkuks tutvumiseks üheks kuuks, et planeeringuga seotud lähteseisukohti saaks avalikult arutleda. Üldplaneeringu eskiis pannakse vallamajas välja avalikkusele tutvumiseks üheks kuuks, planeeringu lähteseisukohad avalikuks aruteluks avaldatakse valla lehes. Lähteseisukohad ja lähteandmed detailplaneeringu koostamiseks töötab välja vallavalitsus ja need kooskõlastatakse naabermaavaldajatega - seega vallavalitsus peab Teid kindlasti sellest teavitama.
Antud detailplaneeringu koostmine peab olema vastava eriala kõrgharidusega spetsialisti ülesanne.
Antud probleemiga tuleb pöörduda valla poole, täpsemalt Tartu vallaarhitekti poole, kelle ülesanne on üldine ehitusalane kontroll vallas ja planeeringutingimuste koostamine. Mul on raske hinnata antud maatüki planeeringu õigsust, kuna ma ei tea, millised olid valla projekteerimistingimused. Neid tingimusi koostab vallaarhitekt.

Täiendav vastus

05 Apr 2011, 16:40

Detailplaneeringu, millega krundid kindlaks määratakse, algatajaks ja koostamise korraldajaks on kohalik omavalitsus, kellel on muuhulgas kohustus informeerida avalikkust algatatavatest detailplaneeringutest.

Planeerimisseaduse § 16 lg 1 p-de 5 ja 6 alusel tuleb detailplaneeringud koostada muuhulgas koostöös planeeritava maa-ala naaberkinnisasjade omanikega. Detailplaneeringu koostamisse peab kohalik omavalitsus kaasama ka puudutatud isiku, kelleks võib olla kas:

1) kinnisasja omanik, kelle senist maakasutust või krundi ehitusõigust planeeringuga kavandatu muudab omaniku tahte vastaselt;

2) planeeritava maa-ala naaberkinnisasja omanik;

3) planeeritava maa-ala ümbruses asuva kinnisasja omanik, kui tema kinnisasja kasutamistingimusi mõjutab oluliselt planeeringuga kavandatu.

Seega, kui Teid naabrina ei ole kaasatud DP koostamise protsessi, siis ei ole seaduse nõuetest kinni peetud. Samas on oluline teada, et PlanS § 16 lg 8 kohaselt on planeeringu koostamise ajal ja hiljem avaliku väljapaneku käigus igal isikul õigus esitada ettepanekuid ja vastuväiteid planeeringulahenduse kohta.

Lõplik otsus DP kehtestamise kohta, millega krundid kindlaks määratakse, tehakse kaalutlusotsusena, kus tuleb kaaluda kõiki olulisi asjaolusid, sealhulgas õigustatud isikute taotlusi ja põhjendusi.

Käesoleval juhul Teie kirjast kõik need DP koostamise ja menetlemise protsessiga seotud asjaolud ei selgu, mistõttu ei ole võimalik ilma asjaolusid täpsustamata anda lõplikku hinnangut planeeringu koostamise ja kruntide moodustamise seaduslikkuse kohta.

Mis puudutab puurkaevu likvideerimist, siis siinjuures on oluline teha kindlaks, et seejuures lähtutaks keskkonnaministri poolt 28.12.2005 käskkirjaga nr 1836 kinnitatud puurkaevu rajamise, konserveerimise ja likvideerimise juhendist.

Vasta