Üllataval kombel inkasso hammaste vahel
Postitatud: 30 Okt 2022, 23:49
Tere!
Olen jõudnud inkassosse põhjusel, et vaidlustasin teenusepakkuja arve hetkel, kui maksetähtajani oli 22 päeva aega.
Saatsin kolm meeldetuletust (neist ühe maksetähtaja jooksul) ja 51 päeva peale oma küsimuse esitamist sain esimese vastuse. Järgneva 6 päeva jooksul saab isegi kaks e-maili vahetatud, kuid jällegi saabub minu poolt esitatud küsimuse peale vaikus. Sellest 17 päeva hiljem on mind antud inkassosse, aluseks põhjendamatu viivitamine võla tasumisel.
Tuletan koheselt end teenusepakkujale meelde. 4 päeva hiljem tuletan end järjekordselt meelde, mille peale tuleb lõpuks vabandav vastus. Tuli välja, et arve oli siiski sissenõutav. Palusin teenusepakkujal inkassonõue tühistada, kuid keelduti.
Edasi pöördusin inkasso poole väitega, et asja oleks saanud lahendada ka 22-päevase maksetähtaja vältel ja palun selgitada, kuidas olen mina põhjendamatult maksmisega viivitanud, kui vastamine lausa 51 päeva aega võtab? Sellele ei ole ma tänaseni vastust saanud.
Inkasso esindaja tutvub minu ja teenusepakkuja kirjavahetusega ning pakub kiire lahendi korral kõrvalnõuete osas osalist kompromissi. Maksan samal päeval põhinõude teenusepakkujale ära.
Esimeses võlanõudes on kirjas, et juhul kui võlgnevust 20.10.22 ei tasuta, avaldatakse võlgnevus maksehäireregistris. Makse teenusepakkujale sai tehtud 19.10.22.
28.10.22 leian postkastist jälle täies ulatuse võlanõude ja teate, et asi on avaldatud maksehäirena. Minu reageerimise peale teatati mulle alles nüüd vähendatud kõrvalnõude suurus. Lisaks selgub, et tegelikult on maksehäire juba 14.10.22 avaldatud.
Minu küsimused:
1. Kas kliendil tõesti ei ole õigus maksetähtaja jooksul arvet vaidlustada või selle kohta küsimusi küsida?
2. Kas inkassol on õigus minult viiviseid ja sissenõudmiskulusid nõuda, kui tema klient arvega seotud küsimustele vastamisega vaatamata korduvatele meeldetuletustele nii pikalt viivitas (sõltumata sellest, et arve kuulus lõppkokkuvõttes ikkagi tasumisele)?
3. Kas maksehäire avaldamisel on alust?
Olen jõudnud inkassosse põhjusel, et vaidlustasin teenusepakkuja arve hetkel, kui maksetähtajani oli 22 päeva aega.
Saatsin kolm meeldetuletust (neist ühe maksetähtaja jooksul) ja 51 päeva peale oma küsimuse esitamist sain esimese vastuse. Järgneva 6 päeva jooksul saab isegi kaks e-maili vahetatud, kuid jällegi saabub minu poolt esitatud küsimuse peale vaikus. Sellest 17 päeva hiljem on mind antud inkassosse, aluseks põhjendamatu viivitamine võla tasumisel.
Tuletan koheselt end teenusepakkujale meelde. 4 päeva hiljem tuletan end järjekordselt meelde, mille peale tuleb lõpuks vabandav vastus. Tuli välja, et arve oli siiski sissenõutav. Palusin teenusepakkujal inkassonõue tühistada, kuid keelduti.
Edasi pöördusin inkasso poole väitega, et asja oleks saanud lahendada ka 22-päevase maksetähtaja vältel ja palun selgitada, kuidas olen mina põhjendamatult maksmisega viivitanud, kui vastamine lausa 51 päeva aega võtab? Sellele ei ole ma tänaseni vastust saanud.
Inkasso esindaja tutvub minu ja teenusepakkuja kirjavahetusega ning pakub kiire lahendi korral kõrvalnõuete osas osalist kompromissi. Maksan samal päeval põhinõude teenusepakkujale ära.
Esimeses võlanõudes on kirjas, et juhul kui võlgnevust 20.10.22 ei tasuta, avaldatakse võlgnevus maksehäireregistris. Makse teenusepakkujale sai tehtud 19.10.22.
28.10.22 leian postkastist jälle täies ulatuse võlanõude ja teate, et asi on avaldatud maksehäirena. Minu reageerimise peale teatati mulle alles nüüd vähendatud kõrvalnõude suurus. Lisaks selgub, et tegelikult on maksehäire juba 14.10.22 avaldatud.
Minu küsimused:
1. Kas kliendil tõesti ei ole õigus maksetähtaja jooksul arvet vaidlustada või selle kohta küsimusi küsida?
2. Kas inkassol on õigus minult viiviseid ja sissenõudmiskulusid nõuda, kui tema klient arvega seotud küsimustele vastamisega vaatamata korduvatele meeldetuletustele nii pikalt viivitas (sõltumata sellest, et arve kuulus lõppkokkuvõttes ikkagi tasumisele)?
3. Kas maksehäire avaldamisel on alust?