mööbli tellimus

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

mööbli tellimus

15 Veebr 2022, 15:53

Tere päevast!
Tegin 19.10.2021 lepingu mööblisalongis kohapeal firma töötajaga ehk disainer kirjutas alal, millle järgi mööblifirma pidi tegema köögimööbli 8-10 nädala jooksul. Tegin pärast seda kohe ülekande firma pangakontole arve alusel ja lepingule viidates 50% ettemakse mööbli eest. Suulise kokkuleppe järgi pidime viima ka õhupuhasti sinna kohale enne mööbli valmimist. Kirjutasin veel enne viimist üle ja siis vastati e-kirjale, et võite ära tuua.
10.dets saime kirja, et meister on haige ja kõik tähtajad pikenevad. Jaanuaris oli mööblisalong juba suletud, kirjadele ega kõnedele ei vastatud mitu päeva. Tarbijakaitsesse helistasin ja sealt tuli peagi teade, et paljude kirjalike pöördumiste kohaselt ei tarni see sama mööblifirma ka teistele tarbijatele kaupa, ei tagasta õigeaegselt raha, ei vasta tarbijate kirjadele ega lahenda tarbijate kaebusi. Pöörduge kohtusse oli ainus soovitus. Ühe telefoni sõnumi saime köögimööbli firma juhatajalt jaanuaris, et paigaldavad köögi 7.nädalal, kuid nüüd ei ole telefoni ta enam vastu võtnud ega sõnumitele vastanud nädal aega. Mida edasi teha, kas esitada hagi avaldus, kui VÕS seaduse järgi alusetu rikastumine? Või kas oleks alust maksekäsu kiirmenetlust taodelda? Mis umbes juriidilised kulud/kohtukulud maksma võivad minna (ettemaks on 1800 eur ja õhupuhasti 180 eur)? Kas pigem on vähe lootust kohtu kaudu ka raha kätte saada? Kas on mõtet põõrduda õhupuhasti kätte saamiseks politseisse?
Ette tänades!

Re: mööbli tellimus

15 Veebr 2022, 22:09

Tere

Kirjeldusest nähtub, et poolte vahel oli sõlmitud leping ja mööblifirma on oma lepingujärgseid kohustusi rikkunud. Seega võib olla asjakohane teiepoolne lepingust taganemine. Lepingupool võib lepingust taganeda, kui teine lepingupool on lepingust tulenevat kohustust oluliselt rikkunud (oluline lepingurikkumine). Oluliseks loetakse rikkumist eelkõige siis, kui kahjustatud pool jääb selle tagajärjel lepingust oodatud sooritusest oluliselt ilma, kui on selge, et teine pool ei täida kohustusi ka edaspidi või kui kohustust rikutakse tahtlikult või raske hooletusega. Lepingust taganemise tagajärjeks on lepingu tagasiulatuv lõppemine. Sellisel puhul peab kumbki pool (ka lepingust taganev pool) andma välja lepingu alusel saadu. Näiteks müügilepingust taganemise korral peab ostja tagastama saadud asja ning müüja peab tagastama ostja poolt makstud raha.
Taganemise eelduseks on VÕS § 116 lg 1 järgi oluline lepingurikkumine. Taganemise aluseks on VÕS § 116 lg 2 p 5 järgi mh kohustuse täitmata jätmine VÕS § 114 järgi täitmiseks antud täiendava tähtaja jooksul. Lepingupool taganeb lepingust taganemisavalduse tegemisega teisele lepingupoolele. Seega tuleks esmalt pöörduda kirjaliku taganemisavaldusega teise poole poole ning anda täiendav tähtaeg kohustuse täitmiseks ja märkida, et kohustuse tähtajaks täitmata jätmisel taganete lepingust ning nõuate lepingu alusel saadu tagastamist mõistliku tähtaja jooksul. Kui raha ei tagastata, tuleb lepingust taganemise õiguslike tagajärgede realiseerimiseks ning enda õiguste maksma panemiseks hagiavaldusega kohtu poole pöörduda. Hagiavalduselt kuni 2000 eurot tuleb tasuda riigilõiv 315 eurot.

Lugupidamisega

Tiina Mölder
jurist

Re: mööbli tellimus

17 Veebr 2022, 08:53

Tere!
Kuidas on korrektne teavitada mööbli firmat, et me soovime lepingust taganeda, juhul, kui e-kirjad kohale enam ei lähe?
Kas tähitud kirjast piisab, kuigi ta seda vastu firma juriidiliselt aadressilt enam ei võta?
Juriidilisel aadressil oli tema eelmine elukoht, korter on müüdud, nii ütles eile uus omanik.

Re: mööbli tellimus

21 Veebr 2022, 11:35

Tere!


Kindlasti tuleb saata tähitud kiri. Kirja võib saata ka näiteks kahele aadressile, kui on teada. Kui see tulemust ei too, siis saate pöörduda kohtusse hagiavaldusega, kindlasti jätke tõendid selle kohta, et proovisite kohtuväliselt asja lahendada ja võtsite ettevõttega kirjalikult ühendust.

Juhul,kui svajate oma küsimuses põhjalikumat abi, on Teil võimalus pöörduda juristi vastuvõtule. Konsultatsiooni saab nii video, e-kirja, kui ka kohtumise teel ning esimesed 2 tundi on kuni 1200 bruto teenivatele isikutele tasuta: https://hugo.legal/broneeri

Lugupidamisega,

Nastasja Musienko

Vasta