Autoremondi arve õiguspärasus ja vaidlustamine
Postitatud: 18 Okt 2021, 18:21
Käisin autoremondifirmas kuna oli kuulda ebatavalisi helisid. Testsõidul anti mulle info, et tegemist võib olla käigukastiveaga. Lahendusena tutvustati, et: a) selle remont on ca 1000 eurot kui vahetamist vajavad laagrid ning b) kui vigastus on suurem ja väljavahetamist vajab lisaks ka variaator, on hinnaks ca 3000 eurot. See hind sisaldanuks nii käigukasti mahavõtmist, remonti ja tagasipanekut.
Teenusepakkuja ütles, et enne pole töö maht teada, kui käigukast lahti võetakse ja tööle asutakse. Jäin ootama täpsemat infot, milline on rikke sisu, mis on selle kõrvaldamiseks vaja teha ning mis see maksab.
Teenuse täpsema sisu ja rahalise mahu osas kommunikatsioon puudus kuniks teatati, et töö on valmis.
Nüüd saades auto remonditult kätte oli käigukasti paranduse arve ligi 1500 eurot (km-ga) sh käigukasti mahavõtmise ja peale paneku tellisin teiselt firmalt (ca 400 eurot). Algne mulle tutvustatud maksumus sisaldas aga kõike, see teeb kokku tööde maksumuseks ligi 1900 eurot.
Käigukasti remondi arve on väga üldine sisaldades nii töid (ilma kulunud tunde väljatoomata) kui varuosi komplektidena (ilma täpsustamata milliseid varuosi on vahetatud). Sellelt arvelt võib eeldada, et tööde maht kasvas, kuid seda ei teavitatud ega kooskõlastatud ning arve on liiga üldine.
Küsimused on järgmised:
- Kas käigukasti parandaja oleks pidanud mulle tegema pakkumise? Mis hetkel ja vormis?
- Kas käigukasti parandaja oleks pidanud minuga töid alustades ühendust võtma, et tööde sisu ja võimalikku maksumust tutvustada ja see minuga kooskõlastada?
- Kas arve detailsusele on nõudeid? Tavapäraselt toovad autoesindused välja kulunud tunnid ja täpse komponentide loendi, antud juhul see info puudub, kas on õigus seda nõuda?
- Kas mul on kohustus arve tasuda, kui see teenuse täpne sisu ja kulu on minuga eelnevalt kooskõlastamata, mis õigused mul on?
- Kuidas oleks õige antud teenuse arve sellisel kujul vaidlustada?
Teenusepakkuja ütles, et enne pole töö maht teada, kui käigukast lahti võetakse ja tööle asutakse. Jäin ootama täpsemat infot, milline on rikke sisu, mis on selle kõrvaldamiseks vaja teha ning mis see maksab.
Teenuse täpsema sisu ja rahalise mahu osas kommunikatsioon puudus kuniks teatati, et töö on valmis.
Nüüd saades auto remonditult kätte oli käigukasti paranduse arve ligi 1500 eurot (km-ga) sh käigukasti mahavõtmise ja peale paneku tellisin teiselt firmalt (ca 400 eurot). Algne mulle tutvustatud maksumus sisaldas aga kõike, see teeb kokku tööde maksumuseks ligi 1900 eurot.
Käigukasti remondi arve on väga üldine sisaldades nii töid (ilma kulunud tunde väljatoomata) kui varuosi komplektidena (ilma täpsustamata milliseid varuosi on vahetatud). Sellelt arvelt võib eeldada, et tööde maht kasvas, kuid seda ei teavitatud ega kooskõlastatud ning arve on liiga üldine.
Küsimused on järgmised:
- Kas käigukasti parandaja oleks pidanud mulle tegema pakkumise? Mis hetkel ja vormis?
- Kas käigukasti parandaja oleks pidanud minuga töid alustades ühendust võtma, et tööde sisu ja võimalikku maksumust tutvustada ja see minuga kooskõlastada?
- Kas arve detailsusele on nõudeid? Tavapäraselt toovad autoesindused välja kulunud tunnid ja täpse komponentide loendi, antud juhul see info puudub, kas on õigus seda nõuda?
- Kas mul on kohustus arve tasuda, kui see teenuse täpne sisu ja kulu on minuga eelnevalt kooskõlastamata, mis õigused mul on?
- Kuidas oleks õige antud teenuse arve sellisel kujul vaidlustada?