Remont ei vasta kvaliteedile

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Remont ei vasta kvaliteedile

14 Juul 2020, 07:05

Tere!

Lasime teostada oma korteris kapitaalremondi ühel OÜ-l. Lepingus on kirjas, et "Töö peab vastama sellistele töödele tavaliselt esitatavale heale kvaliteedile" ning mainitud on ka garantiid: "Töövõtja annab tehtud töödele seadustega ettenähtud garantii 24 kuud". Probleem on vannitoa dušinurga seinaplaatidega. Töö vastavus kvaliteedistandardile on kaheldav (plaadid heidavad teineteisele varje), remondimees aga ei nõustu viga parandama. Ta küll tunnistab, et töö ei ole hästi tehtud, aga ei nõustu seda parandama, sest see eeldaks kogu kipsseina maha võtmist ja uuesti ülesehitamist. On küll nõus tegema ümber dušinurga valgustust, et plaatide ebatasasused vähem silma torkaks, kuid mulle ei tundu see lahendus piisav: leian, et seina peaks uuesti plaatima. Teema ehitusfoorumis, juures pilt probleemsest seinast: https://www.ehitusfoorum.com/viewtopic.php?f=16&t=67042

Oleme ehitajaga sõlmunud tegelikult kaks lepingut: lisaks esialgsele lepingule, mis sisaldas suuremat osa töödest (sh vannituba ja dušinurka), sõlmisime remondi lõpu poole uue lepingu viimaste tööde lõpetamiseks. Esimese lepingu arved on täies mahus tasutud, hetkel on maksmata vaid teise lepingu arve. Samas tasusime esimese lepingu arved enne, kui remont oli lõpule viidud ja tekkinud kvaliteedivead parandatud.

Küsimus: kuna allkirjastatud lepingutes on kokku lepitud, et töö peab vastama kvaliteedile ja ehitusele on antud ka garantii, siis mis on mu võimalused saada tehtud töö parandatud, kui ehitaja keeldub seda tegemast? Millistesse asutusse saaksime selleks pöörduda? Kas enne kohtusse minekut on veel muid võimalusi? Kas probleemide lahendamisel tuleb takistuseks see, et oleme tehtud tööde eest juba tasunud (tasumata on teise leipnguga ettenähtud tööd)? Tahaks loota, et kvaliteedi osas on võimalik pretensioone esitada ka siis, kui arved on tasutud. Omalt poolt täitsime ometi lepingut heas usus, nagu lepingus on ette nähtud.

Aitäh!

Re: Remont ei vasta kvaliteedile

21 Juul 2020, 18:18

Tere

Teie küsimusest võib järeldada, et tööde tellija oli eraisik ja teostaja oli majandus- ja kutsetegevuses tegutsev isik. Seega on tegemist tarbijale osutatud teenusega.
Tarbijatöövõtu puhul vastutab töövõtja töö lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis ilmneb kahe aasta jooksul, alates töö üleandmisest tarbijale. Tarbijatöövõtu puhul eeldatakse, et kuue kuu jooksul töö tarbijale üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas töö üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus töö või puuduse olemusega (VÕS § 642). Kui töö ei vasta lepingutingimustele, võib tellija (tarbija) nõuda töövõtjalt töö parandamist või uue töö tegemist.
Garantii andmine on vabatahtlik ja garantiitingimustes lepitakse kokku lepinguga. Töövõtja poolt töö suhtes garantiikohustuse (töövõtugarantii) võtmisel eeldatakse, et garantii katab kõiki selle kehtivuse ajal ilmnenud töö lepingutingimustele mittevastavusi.
Pretensiooni esitamist ei välista kindlasti asjaolu, et teenuse eest on tasutud. Kui soovite konkreetset hinnangut sõlmitud lepingutest tulenevate õiguste- ja kohustuste kohta, soovitan pöörduda individuaalsele õigusnõustamisele registreerudes veebilehel www.juristaitab.ee
Kui töövõtjaga omavahelist kokkulepet ei saavutata, on Teil võimalik pöörduda Tarbijavaidluste komisjoni või kohtu poole. Avalduse tarbijavaidluse lahendamiseks tarbijavaidluste komisjonis saab esitada tarbija, kui tarbija on esitanud kirjaliku pretensiooni kauplejale ja kaupleja on keeldunud tarbija nõuet rahuldamast või tarbija ei ole nõus kaupleja pakutud lahendusega. (TKS § 46 lg 1).

Lugupidamisega

Tiina Mölder
jurist

Vasta