Müügileping ja garantii

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Müügileping ja garantii

16 Juun 2020, 14:11

Tervist!

Küsimus on müügilepingu erisuste kohta tarbijalemüügi ja ettevõttele müügi korral.

Olukord oli järgmine:

Ostan sageli ühest Eesti suurimast arvutikomponentide müügiga tegelevast ettevõttest arvutikomponente. Enamasti eraisikuna, kuid viimasel juhul võtsin arve enda firmale.

Soetatud arvutikomponenti kasutama hakates selgus, et see ei töötanud. Panin komponendi tagasi pakendisse, et tagastada see kauplejale ehk viia garantiiremonti. Pakendisse asetamise käigus aga vigastasin komponendi küljes olnud garantiikleebist - pool garantiikleebist jäi pakendi külge kinni.

Olen aru saanud, et nt tarbijalemüügi puhul on Tarbijavaidluste komisjon teinud positiivsed otsuseid tarbija kasuks, kui garantiikleebis on olnud rikutud:

https://tarbija24.postimees.ee/2900541/ ... bise-tottu
https://kasulik.delfi.ee/news/uudised/k ... d=71551289

Kas see, et ma võtsin arve firmale, kahandab minu võimalusi selle tehingu vaidlustamisel? Olen teadlik, et Tarbijakaitseametisse pöörduda ma ei saa, aga natuke vaielda tahaks küll.

Re: Müügileping ja garantii

25 Juun 2020, 16:05

Tere

Kuna eelduslikult ei vastanud asi lepingutingimustele, ei ole oluline kas tegemist on tarbijalemüügiga või müügiga majandus- ja kutsetegevuses tegutsevale isikule. Iga müüdud asi peab vastama lepingutingimustele, sealhulgas olema eesmärgipäraselt kasutatav. Kui ostetud ese ei vasta lepingutingimustele, saab ostja, sõltumata garantiikokkulepetest, esitada pretensiooni. Pretensiooni esitamise õigus tuleneb võlaõigusseaduse (VÕS) paragrahvist 218. Antud paragrahv sätestab eeldused, mille esinemise korral vastutab müüja asja lepingutingimustele mittevastavuse ehk puudustega asja müümise eest. Üldpõhimõtte kohaselt vastutab müüja põhimõtteliselt igasuguse müüdud asja lepingutingimustele mittevastavuse eest, mis müüdud asjal on selle ostjale üleandmisel. Pretensiooni esitamisega seoses asjal ilmnenud puudustega on ostjal õigus nõuda asja parandamist või asendamist. Kui asja parandamine või asendamine ei ole võimalik või ebaõnnestub või kui müüja keeldub õigustamatult asja parandamast või asendamast või ei tee seda mõistliku aja jooksul, siis võib ostja müügilepingust taganeda.

Lugupidamisega

Tiina Mölder
jurist

Vasta