telefoni teel sõlmitud suuline leping

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

telefoni teel sõlmitud suuline leping

10 Juul 2011, 21:37

Tere! asutasin enda ettevõtte ja kohe tuli mulle kõne ühest portaalist mis pakkus oma teenust. Kuulasin kõik ilusasti ära ja nad lubasid saata arve. Aga kuna minu ettevõtte ei läinud käima nii kiiresti nagu loodetud oli siis otsustasin teenusest loobuda. Kuid saatsin neile vastava kirja sooviga siis mulle seda teenust mitte osutada aga kuu aega hiljem. kirjale tuli vastus et loobumiseks on aega ainult seitse päeva ja pean arve nüüd tasuma, vastasel juhul läheb asi edasi inkassosse. Küsimus siis selles, et kas olen kohustatud maksma?

Re: Telefoni teel sõlmitud suuline leping

13 Juul 2011, 17:47

Tarbija võib sidevahendi abil sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul. Asja puhul algab tähtaeg päevast, mil asi, samaliigiliste asjade kättetoimetamise korral aga esimene osa asjadest, on jõudnud tarbijani ning on täidetud VÕS §-s 55 sätestatud kohustused. Teenuse puhul algab tähtaeg lepingu sõlmimise päevast, kui on täidetud käesoleva seaduse §-s 55 sätestatud kohustused.

VÕS § 54 sätestab, et tarbijale tuleb mõistliku aja jooksul enne lepingu sõlmimist teatavaks teha:
1) pakkuja nimi ja aadress;
2) asja või teenuse põhitunnused;
3) lepingu jõustumise eeldatav aeg;
4) asja või teenuse hind, sealhulgas maksud ja muud hinna koostisosad ning nende suurus;
5) hinna sisse arvestamata posti- või veokulude ja maksude suurus ning põhitariifist suuremad posti- või sidevahendite kasutamise kulud;
6) asja või teenuse eest maksmise kord ning asja üleandmise või teenuse osutamise ja lepingu täitmise asjaolud;
7) tarbija taganemisõigus vastavalt käesoleva seaduse §-le 56;
8) tähtaeg, mille jooksul pakkumine või pakutav hind kehtib;
9) lepingu minimaalne kestus, kui lepingut täidetakse teatud aja jooksul püsivalt või osadena;
10) kas pakkujal on õigus tellitu asemel anda üle muu asi või osutada muu teenus või jätta asi üle andmata või teenus osutamata.

VÕS § 55 kohaselt aga igal juhul tuleb tarbijale edastada:
1) teave taganemisõiguse tingimuste ja selle õiguse kasutamise üksikasjade kohta vastavalt käesoleva seaduse §-le 56;
2) pakkuja tegevuskoha aadress, kuhu tarbija võib esitada kaebused;
3) teave teeninduse võimaluste kohta;
4) teave pakkuja vastutuse eelduste, garantii olemasolu ja selle tingimuste kohta;
5) kestvuslepingu ülesütlemise tingimused, kui leping on tähtajatu või sõlmitud tähtajaga üle ühe aasta.

Ilmselt ei ole antud juhul küsimuse esitajat teavitatud nenedest asjaoludest, milleks seadus teenuse pakkujat kohustab, ja seetõttu tuleb asuda seisukohale, et leping ei kehti. Arusaamatuste ja vaidluste vältimiseks oleks õige sellest täiendavalt teavitada teenuse pakkujat.

Vasta