Väikelaen

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Väikelaen

28 Mai 2011, 14:08

Olles töötu (2 lapse ema) ja ainus sissetulek peretoetus ja toitekaotus pensjon, kas pangal on õigus väikelaenu tagasimaksmiseks võtta ära 50% minu ainsast sissetulekust. Peale pangalaenu maksmist jääb elamiseks ligikaudu 100 eurot kuus. Pank keeldub igasuguseid kokkuleppeid sõlmimast(näiteks väiksemat kuumakset).

Re: Väikelaen

31 Mai 2011, 19:07

Pank lähtub antud juhul kliendiga sõlmitud laenulepingust ja ei soovi ilmselt seda muuta. Sõlmitud laenuleping tõepoolest panagale selle õiguse ka annab.
Antud juhul tuleks võlgnikul pöörduda kohtusse võlgade ümberkujundamise avaldusega.
Võlgnik esitab avalduse võlgade ümberkujundamiseks enda elukoha või ettevõtte asukohajärgsele maakohtule. Otstarbekas oleks enne avalduse esitamist taotleda riigi õigusabi (sellest saate täpsemalt lugeda siit: http://www.juristaitab.ee/kusimused-vas ... -oigusabi/). Vastavad blanketid on kohtutes ja siin: http://www.juristaitab.ee/vormid-ja-kas ... bi-vormid/. Edasine menetlus ja sisulise avalduse esitamine kohtusse toimub vastavalt Võlgade ümberkujundamise ja võlakaitse seadusele. Juhul, kui võlgnik otsustab siiski iseseisvalt koostada võlgade ümberkujundamise avalduse, siis peab avaldus sisaldama järgmisi andmeid:
1) võlgniku selgitus makseraskuste ja nende põhjuste kohta;
2) kas ja mida on võlgnik teinud makseraskuste vältimiseks või kõrvaldamiseks;
3) võlgade ümberkujundamise abinõud, mille rakendamist võlgnik taotleb;
4) võlgniku põhistus, et võlgade ümberkujundamise abinõude rakendamisel suudab ta kohustused täita ja tõenäoliselt on võimalik tema maksejõuetust vältida;
5) võlgniku kinnitus, et talle ei ole teada asjaolusid, mis võiksid võlgade ümberkujundamise välistada;
6) võlgniku seisukoht nõustaja määramise vajalikkuse suhtes;
7) riigilõivu tasumise kontrollimist võimaldavad andmed.

Eraldi tuleks rõhutada, et võlgnik peaks siiski taotlema kohtult nõustaja määramist.

Vasta