Juristi kohustused kliendi ees ja eetika

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Juristi kohustused kliendi ees ja eetika

24 Mär 2022, 17:01

Hugo Legal jurist, kes osales (algul riigiabi eest ja hiljem kliendi kulul) tsiviilhagi ettevalmistamisel ja teksti lõplikul sõnastamisel, keeldus hagi resolutiivosa puuduste kõrvaldamiseks kohtust tagasi saadetud hagi parandamast. Algul viitas jurist oma hõivatusele kuni 31.03, kui aga kohus andis ajapikendust kuni 4.04, siis ei soovinud jurist ikka hagi teksti kohtu poolt nõutud vormi viia. Sellega pani jurist kliendi raskesse olukorda, sest peab nüüd palkama uue õigusnõuandja, kes vajab oluliselt rohkem aega (ja kliendi raha) enda asjaga kurssi viimiseks.

Re: Juristi kohustused kliendi ees ja eetika

25 Mär 2022, 20:41

Tere

Teie küsimusest ei ole täpselt võimalik mõista, milline oli juristi roll hagiavalduse ettevalmistamisel. Kui tegemist on juristi koostatud hagiavaldusega, on juristi käitumine loomulikult taunimisväärne ja vastuolus eetiliste normidega. Teie juhtumil aga oli ilmselgelt tegemist olukorraga, kus dokumendi koostasite Teie ise juristi juhendamisel. Seda ilmselt omal soovil ja kulude kokkuhoiu mõttes. Kahjuks on kliendi enda koostatud hagiavaldusega sageli nii, et kuna puuduvad vajalikud eriteadmised, jääb avaldus puuduste tõttu menetlusse võtmata. Iga jurist parandab väljaspool järjekorda ja kasvõi uneajast enda tehtud vead, ent kui puudustega dokument on kohtusse sattunud kliendi enda tegevuse läbi ei saa juristile ette heita puuduste järjekorravälisest kõrvaldamisest keeldumist.
Teie probleem on edastatud Hugo.legali klienditeenindusse ja Teie mure aitab lahendada mõni teine jurist, kellel on see niivõrd lühikese aja jooksul võimalik. Edaspidi soovitan kiirema tulemuse saavutamise huvides pöörduda otse klienditeenindusse, kus kindlasti leitakse lahendus.

Lugupidamisega

Tiina Mölder
jurist

Vasta