Sissejuhatuseks:
Olen värske KÜ värske juhatuse liige. Praegustel juhatuse liikmetel puudub eelnev kogemus juhatuse rollis. Majas on olemas samuti valitseja (firma, kellel on üsna suur kogemus ja suur klientide baas). Paar kuud tagasi toimus meie KÜ's esimene üldkoosolek, kus siis valiti juhatuse koosseisu, kinnitati 2020 majandusaasta aruannet, kehtestati ka 2021 a. majanduskava.
Vahepeal laekus maja elanikkelt idee soetada X-ese, mis tundus üsna mõistlik idee. Seejärel võttis juhatusega ühendust üks korteriomanikkest, kes positsioneerib ennast väga valgustatud isikuna KÜ-valdkonnas - antud isik hakkas rääkima, et meil (juhatusel) puudub õigus vastava eseme ostmiseks, kuna juhatus võib teha kulutusi ainult kinnitatud majanduskavaga ette nähtud punktide raames ning samuti on lubatud teha ekstra-kulutsi avariitööde puhul, mis nõuavad kiiret likvideerimist ning ei kannata oodata.
Kavas tõepoolest ei ole ettenähtud mingisuguste esemet ostmine - pigem valdkonnapõhiste rutiinsete kulude loetelu (nt.kindlustus, raamatupidamisteenus, tehnosüsteemide hooldused, KÜ terrtiooriumi koristusteenus, jms).
- kas antud elanikul on õigus ning juhatusena me ei tohigi teha ettenägemata (majanduskava väliseid) kulutusi?
- Kui elanikul on õigus, siis millised võimalused meil , kui juhatusel, on selleks, et teha soovitud ostud kooskõlas kehtivate regulatsioonidega?