Mida teha, et saada dokumentaalset tõestust?

Foorumi reeglid
Juristaitab veebi digitaalsesse arhiivi kuuluvad alates 2011. aastast kuni 2023. aasta 15. maini veebi teel esitatud küsimused ja juristide poolt antud vastused. Tähelepanu! Arhiivis ei uuendata ega kaasajastata arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik tutvuda ajakohase teabega.

Isikuandmete töötlemise kohta saate lähemalt lugeda siit.
Vasta

Mida teha, et saada dokumentaalset tõestust?

09 Mär 2012, 12:24

Tere


Paluksin juriidilist hinnangut, kas ja kuidas on võimalik saada vähekindlustatud pensionäril tasuta juriidilist abi veendumaks, kas majanduspolitsei poole pöördumine on õigustatud ja võimalik?

Probleem on ühes korteriühistus toimuva ja selle majandusaruannete sisuga.

Nimelt esitati korteriühistu majandusaruanne kahes eksemplaris. Esimene eksemplar esitati liikmetele, kes seda palusid ning sisaldas endas paljusid ebakõlasid. I versioon sellest esitati revisjonikomisjonile(1-liikmeline) kinnitamiseks. Kuna kulude ja tulude vahel oli ebakõlasid, siis tekkis KÜ liikmetel kahtlus selle sisus, siis kirjutati revisjonikomisjonile kiri, millele saadi ka vastus, ning mida sooviksin tsiteerida:
„2 päeva enne kinnitamise koosolekut tõi ühistu raamatupidaja minu kätte, et sellest numbrid ette loeksin, kuna tema ei saa osaleda. Mõtlesin, et pean ikka natuke vaatama ja süvenema ka sellesse, mida paluti ette lugeda. Alusdokumente mul võrdluseks ei olnud, aga juba aruannet veidi uurides sain aru, et päris palju vigu sees. Andsin raamatupidajale ja ühistu esimehele teada, et sellisel kujul seda kinnitada ei saa. Esimees aga ütles, et kuupäev kukub ja peame kinnitamise ära tegema. Olin sellele küll vastu, sest tekitab liikmetes palju segadust, seda enam, et ta oli juba valest eksemplarist koopiad laiali jaganud soovijatele. Arvutasin numbrid õigeks ja lugesin koosolekul numbrid ette ja ütlesin. Et raamatupidaja lubas parandused sisse viia ja kinnitamisele läheb siis juba õigel kujul. Tegin vigadest kokkuvõtte, esitasin raamatupidajale, ta tunnistas oma eksimust, viis parandused sisse ja kinnitas õige aruande. Juhatuse käest saab õige, kinnitatud eksemplari ja ka minule saatsid nad selle peale kinnitamist. Õnneks olid vead küll kajastamise osas ainult, mis muutis küll majandustulemust, aga julgen väita, et tehingud on õiged. Liikmetelt saadud hooldus- ja remondiraha olid õiges suurusjärgus ja kulutused reaalsed. Pisteliselt vaatasin üle ka panga liikumised ja kõik kulutused, mis olid tehtud, olid tõepoolest pangast makstud.. Notaritasu oli uue juhatuse registreerimise eest äriregistris. Juhatus, ega keegi teine kasu ei ole saanud.. See oli üks suurtest vigadest, mis oli kajastatud täiesti vales kohas, tegelikult oli see summa, mille ühistu oli saanud oma liikmetelt maksetena hooldus ja remondifondi…/ Vahemärkusena olgu öeldud, et tõepoolest, esimeses aruandes oli rida - Lisa 9: Seotud osapooled ja selles sisaldus alljärgnev: Tegev – ja kõrgemale juhtkonnale arvestatud tasud ja muud olulised soodustused summas 74106 krooni . Aruande parandatud versioonis aga seda rida ei olnud ja selle asemel oli Lisa 8: Tööjõukulud KÜ liikmetele ja muudele füüsilistele isikutele aruandeperioodil töötasu makstud ei ole.(Kuidas sai selline rida sattuda esialgsesse aruandesse, mille kinnitamist nõuti? /Jätkakem revisjonikomisjoni kirjaga/…Selgitusi peaks küll jagama raamatupidaja või juhatus, aga kuna olen selle aruande risti-põiki läbi töödelnud, siis võin numbrite kohta(mitte mingil juhul aga kulu vajaduse ja põhjendatuse kohta) veel infot ja selgitusi anda, kui on soovi. Aga ainult numbrite kohta, mis on paigutatud aruandesse, dokumente minul ju ei ole.
Siit siis järgnevad küsimused. Kuidas hinnata revisjonikomisjoni tööd, mis ei tugine dokumentaalsele tõestusele? Õigustühiseks? Kuna on tehtud järelpärimised ka ühistu liikmetele dokumentaalse tõestusmaterjali esitamiseks, siis kas see on juriidiliselt KÜ juhatuse kohustus need materjalid esitada? Siiani on palveid eiratud. Kuidas selline järelpärimine teha, et juhatusele tekiks ka kohustus dokumentatsioon esitada? Koostatud on energiaaudit. Esitasime järelpärimise energiaauditi koopia nägemiseks. Antud soovi taas ignoreeritakse. Kas KÜ liikmel on õigus ka tema raha eest näha tellitud töö tulemust ja kuidas järelpärimine esitada selliselt, et juhatus sellele ka vastaks?

Re: Mida teha, et saada dokumentaalset tõestust?

12 Mär 2012, 18:16

Hinnangu revisjonikomisjoni tööle annab KÜ juhatus. Kui KÜ liikmed on teinud päringuid KÜ juhatusele, siis juhatusel lasub kohustus päringutele kindlasti vastata. Korteriühistu juhatus koostab ja esitab igal aastal korteriühistu liikmete üldkoosolekule kinnitamiseks korteriühistu majandustegevuse aastakava, mis sisaldab:
1) korteriomandite eseme mõtteliste osade majandamise eeldatavaid tulusid ja kulusid;
2) korteriühistu liikmete kohustusi sihtkulutuste ja koormatiste kandmisel;
3) andmeid korteriühistus tarbitud kütuse, soojuse, vee ja elektri koguse ning maksumuse kohta.

Korteriühistu juhatus annab igale korteriühistu liikmele vähemalt kaks nädalat enne majandustegevuse aastakava arutelu tutvumiseks selle projekti koos eelmise aasta aruande ja bilansiga. Korteriühistu põhikirjas võib ette näha, et majandusaasta aruandele lisatakse audiitori otsus. Tulenevalt Korteriühistuseadusest ja KÜ põhikirjast on KÜ liikmel olemas üsnagi suured õigused, et kontrollida KÜ juhatuse ja revisjonikomisjoni tegevust ning KÜ rahaliste vahendite kasutamist. Energiamärgise hoonele tellib korteriühistu juhatus omal algatusel või vähemalt ühe korteriühistu liikme nõudmisel ühe kuu jooksul nõude esitamisest arvates. Korteriühistu juhatusel on kohustus hoonele väljastatud energiamärgise koopia anda üle kõigile korteriühistu liikmetele. Korteriühistu liikmel on õigus tellida energiamärgis ka ainult tema omandis olevale korterile. Kõiki korteriühistu tegevusega seotud küsimusi on võimalik lahendada KÜ üldkoosolekul. KÜ probleemide lahendamiseks ei ole vaja erilisi juriidilisi teadmisi, vaid on vaja kodanikujulgust. Kui KÜ probleemid on tõsised ja ulatuslikud, siis oleks otstarbekas KÜ liikmetel ühiselt pöörduda pädeva juristi poole ning õigusabi kulusid selliselt vähendada ning jaotada teiste asjast huvitatud isikute vahel. Kui Teil tekkib vajadus pöörduda kohtusse, siis riigi õigusabi saamiseks tuleks Teil pöörduda kohtu kantseleisse ning koostada avaldus riigi õigusabi saamiseks. Riigi õigusabi võib saada füüsiline isik, kes oma majandusliku seisundi tõttu ei suuda õigusabi vajamise ajal tasuda asjatundliku õigusteenuse eest või suudab seda teha üksnes osaliselt või osamaksetena või kelle majanduslik seisund ei võimalda pärast õigusteenuse eest tasumist lihtsat toimetulekut.


Vastas Kaja Kiilo

Vasta